Jak skontaktować się z Helpdeskiem?
Skontaktuj się z naszym Helpdeskiem, jeśli:
- potrzebujesz wsparcia technicznego,
- chcesz zgłosić błąd w Moim profilu i nie możesz znaleźć właściwej instytucji,
- masz uwagi lub pomysły na rozwój portalu lub swojego profilu.
Link do Heldpesku zawsze czeka na Ciebie w stopce portalu.
Po zalogowaniu do portalu Ludzie Nauki
Nie musisz logować się do Helpdesku. Kliknij link Helpdesku w stopce strony i dodaj zgłoszenie.
Przy pierwszych odwiedzinach system poprosi Cię o akceptację regulaminu. Możesz również ustalić hasło. Jeśli to zrobisz, system założy Ci konto, w którym będziesz mieć historię swoich zgłoszeń.
Przed zalogowaniem do portalu Ludzie Nauki
Kliknij link do helpdesku. Znajdziesz go w stopce. Przeniesiesz się do systemu Helpdesk (1).
Masz teraz 2 możliwości:
- Nie chcesz zakładać konta? Wybierz opcję Zaloguj przez e-mail (2).
- Chcesz mieć konto i dostęp do historii zgłoszeń? Wybierz opcję Utwórz konto (3).
![Ekran logowania do Helpdesku. Numerami oznaczono: 1. Adres URL Helpdesku, 2. Przycisk Zaloguj przez email, 3. Utwórz konto.](https://ludzie.nauka.gov.pl/wp-content/uploads/2023/12/logowanie_HD-01-1024x545.png)
Jeśli nie chcesz tworzyć konta
Wybierz przycisk Zaloguj przez email. Zobaczysz formularz logowania za pomocą adresu e-mail (4).
![Ekran logowania do Heldpesku. Numerem 4 oznaczono pole Email.](https://ludzie.nauka.gov.pl/wp-content/uploads/2023/12/logowanie-HD-02-1024x473.png)
Wpisz swój adres e-mail. Dostaniesz na niego wiadomość od zsunhelpdesk@opi.org.pl o tytule Logowanie do systemu zgłoszeń. W e-mailu będzie przycisk Przejdź do systemu (5). Kliknij go.
![Widok skrzynki Gmaila. Otwarta wiadomość od systemu Helpdesku. W treści wiadomości oznaczono numerem 5 przycisk Przejdź do systemu.](https://ludzie.nauka.gov.pl/wp-content/uploads/2023/12/logowanie_HD-03-1024x416.png)
W systemie zobaczysz okno z regulaminem. Zaakceptuj go.
![W otwartym oknie treść regulaminu o tytule: Regulamin świadczenia usług drogą elektroniczną dla usługi serwisu ZSUN Helpdesk.](https://ludzie.nauka.gov.pl/wp-content/uploads/2023/12/image-1024x484.png)
System zada Ci pytanie, czy chcesz utworzyć hasło. Kliknij przycisk Anuluj. Jeśli ustalisz tu hasło, konto zostanie Ci założone.
![Okno systemu Helpdesk. Pytanie: Czy chcesz utworzyć hasło do konta w systemie Helpdesk? Pod pytaniem pole na hasło i potwierdzeni hasła, opcja sprawdzenia hasła. Przyciski: Anuluj, OK](https://ludzie.nauka.gov.pl/wp-content/uploads/2023/12/logowanie_HD-04-1024x237.png)
Dodaj nowe zgłoszenie przez Helpdesk
- Kliknij opcję Nowe zgłoszenie (8).
- Z listy wyboru System wybierz Ludzie Nauki (9).
- Wybierz charakter zgłoszenia: Techniczne (10)
- Wybierz Obszar (11). Masz do wyboru obszary, takie jak:
- Administracja (konta, uprawnienia, logowanie)
- Profil naukowca (dane znajdujące się w Profilu naukowca, działanie profilu).
Instytucja nadzorująca uzupełnia się automatycznie (12): Ośrodek Przetwarzania Informacji – Państwowy Instytut Badawczy.
![Ekran systemu Helpdesk po zalogowaniu. Numery oznaczają kolejno:
10. Opcje Merytoryczne i Techniczne.
11. Obszar - listę wyboru.
12. Instytucję nadzorującą.](https://ludzie.nauka.gov.pl/wp-content/uploads/2023/12/logowanie_HD-07-1024x472.png)
Wpisz tytuł i napisz swoje pytanie lub prośbę o wsparcie. Jeśli zgłaszasz błąd w danych na Moim profilu, napisz dokładnie, o jakie dane chodzi.
![Ekran systemu Helpdesk po zalogowaniu. Widoczne pola do uzupełnienia: Temat i Opis. Pod spodem przyciski: Załącz pliki, Wyślij zgłoszenie.](https://ludzie.nauka.gov.pl/wp-content/uploads/2023/12/logowanie_HD-08-1024x427.png)
Czekaj na odpowiedź. Dostaniesz ją:
- e-mailem na adres podany przy logowaniu do Helpdesku – jeśli nie masz konta
- na konto w Helpdesku – jeśli masz takie konto.